نحوه تمیز کردن طلای سفید

مراقبت از طلا سفید

از زمان های قدیم تا امروزه استفاده از جواهرات و زیور آلات طلا مرسوم بوده و تقریبا همه ی خانم ها و آقایان حداقل از یکی از انواع زیور آلات استفاده میکند.

به هر حال هر زیورلاتی که مصرفی باشد نیاز به مراقبت های خاصی برای سالم ماندن دارند و ما باید با کمی رعایت روزمره به درخشان ماندن طلاهای خودمان کمک کنیم تا در طی زمان کدر نشوند و حدالامکان خط و خش نیفتند.

اما !!! چیزی که نباید یادمون بره اینه که نگهداری طلای سفید سخت تره ❗️ چرا ؟؟ جوابش خیلی راحته. چون که طلا ذاتا زرده پس نگهداری طلا با آبکاری زرد خیلی آسون تر از طلا با آبکاری سفیده. به هر حال هر کسی و هر چیزی تمایل داره به ذات خودش برگرده، ذات طلا هم طلاییه . پس اگه طلای سفید داری و میخوای سفید و درخشان نگهش داری با ما همراه شو و مقاله رو تا آخرش بخون. 

نحوه تمیز کردن طلای سفید با کارهای ساده روزمره

طلای سفید مراقبت ویژه خود را می طلبد. برای اینکه زیورآلات را به درخشش آینه دراید و  هرگونه زردی را از طلا از بین برود، طلای سفید اغلب با رودیوم، یک فلز گرانبها از خانواده پلاتین، آبکاری می شود. بنابراین، هنگام تمیز کردن جواهرات طلای سفید، باید به طلای نرم و این لایه بسیار نازک رودیوم حساس باشید.

ما نکات و مراحل اولیه مراقبت روزانه خود را برای تمیز کردن ایمن جواهرات طلای سفید شما به اشتراک می گذاریم:

نکات مراقبت روزانه

از یک پارچه پولیش ملایم برای پاک کردن جواهرات طلای سفید خود استفاده کنید.

هر شب، جواهرات خود را با یک پارچه نرم و بدون پرز پاک کنید تا هرگونه کثیفی، فیلم یا بقایایی که ممکن است در طول روز انباشته شود، پاک کنید. هرگز از پارچه ساینده مانند دستمال کاغذی برای تمیز کردن یا خشک کردن جواهرات طلای سفید خود استفاده نکنید. نه تنها طلا به خودی خود فلزی بسیار نرم است (و بنابراین به راحتی خراشیده می شود) بلکه می توانید روکش رودیوم را با یک پارچه تمیزکننده خیلی خشن از بین ببرید.

قبل از پریدن در استخر جواهرات را بردارید.

کلر برای طلا به ویژه برای طلای سفید مضر است، بنابراین هرگز جواهرات خود را در استخر نپوشید. برای احتیاط بیشتر، قبل از دوش گرفتن، جواهرات خود را بردارید. آب لوله کشی اغلب حاوی مقادیر کمی کلر است.

1501

جواهرات طلای سفید خراشیده را برای جواهر فروشان بیاورید.

اگر جواهرات شما قبلاً خراشیده شده است، به پوشیدن آن ادامه ندهید. هر گونه خراشیدگی به این معنی است که جواهرات شما در برابر آسیب بیشتر آسیب پذیر هستند، بنابراین آن را در جوانه فرو ببرید و آن را در اختیار متخصصان قرار دهید. یک جواهرساز می تواند آن را صیقل دهد تا هرگونه ساییدگی را صاف کند یا در صورت نیاز رودیوم را دوباره بپوشاند.

جواهرات خود را مرتباً آبکاری کنید.

رودیوم به تدریج با استفاده روزانه از بین می رود. نتیجه جواهرات طلای سفید مات یا کم رنگ است. برای اینکه جواهرات طلای سفید خود را به درخشش اولیه خود برگردانید، جواهرات خود را به صورت حرفه ای در صورت نیاز یا تقریباً هر شش ماه یکبار آبکاری کنید. بیشتر طلاسازان این خدمات را با قیمت تقریباً 60 هزار تومان برای هر گرم طلا ارائه می دهند.

1500

اگر جواهرات طلای سفید شما شامل الماس (مانند حلقه نامزدی) باشد، می توانید به سرعت و به راحتی اجناس خود را در خانه تمیز کنید. با این حال، برخی از سنگ های قیمتی مانند مروارید یا سنگ اونیکس فوق العاده ظریف هستند و نباید توسط یک متخصص تمیز شوند. اگر جواهرات طلای سفید شما دارای یک سنگ قیمتی مانند الماس یا دیگر سنگ های ارزشمند است، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. در یک کاسه کوچک، یک صابون ظرف ملایم را در آب گرم رقیق کنید. از صابون حاوی کلر استفاده نکنید.

2. حلقه خود را به مدت 20-30 دقیقه در محلول صابون خیس کنید.

3. با انگشتان خود یا یک پارچه نرم، حلقه را به آرامی مالش دهید تا کثیفی های باقی مانده پاک شود.

4. طلای مورد نظر را بشویید تا باقی مانده صابون شسته شود.

5. طلای سفید خود را با یک پارچه نرم کاملا خشک کنید.

برای خرید انواع طلا بصورت آنلاین و با جزئیات دقیق و پشتیبانی قوی به سایت zartalagold.com مراجعه کنید.

admin
ارسال دیدگاه