انواع گوشواره طلا

انواع گوشواره طلا

مقدمه

تا به حال فکر کرده‌اید گوشواره را اولین بار چه کسی یا چه قومی ایجاد کرده‌ است؟

در موزه بریتیش کلمبیا نشانه هایی وجود دارد که گویای این است که از 1200 سال پیش از میلاد مسیح گوشواره در مصر و یونان باستان وجود داشته. همچنین نقاشی‌هایی از حدود 1000 سال پیش از میلاد مسیح یافته شده‌اند که نشان می‌دهند چه مرد و چه زن از گوشواره استفاده می‌کرده‌اند. بنابراین بیش از 7000 سال است که گوشواره‌ها محبوب مانده‌اند.

در این مقاله به سراغ انواع گوشواره‌های طلا، قیمتها و ویژگی‌های آنها رفته ایم.

انواع گوشواره‌ طلا

گوشواره‌ها جزو زیورآلات محبوبی هستند که مدلهای گوناگونی داشته که در طی زمان دستخوش تغییرات شده‌اند و حتی به شمار آنها افزوده شده.

از جمله این گوشواره‌ها میتوان به کلیپسی، میخی، حلقه ای، آویزی، بخیه‌ای و … اشاره کرد. امروزه گوشواره‌هایی در بازار موجود هستند که برای استفاده کردن نیاز به سوراخ بودن گوش ندارند.

تنوع این دسته از زیورآلات بسیار بالاست. برای شروع با مدلهای جدید گوشواره میخی آشنا می‌شنویم.

انواع گوشواره
1. گوشواره میخی

گوشواره میخی طلا به خاطر ظرافت و تنوع طرحی که دارد از جمله گوشواره‌های طلا است که محبوب تمام بانوان در هر سن و سالی است.

بخاطر ظاهر مینیمالی که دارد هرگز از مد نمی‌افتد و به اصطلاح دمده نمی‌شود. این گوشواره ها به راحتی با هر لباسی ست می‌شوند و بخاطر ابعاد کوچکی که دارند برای استفاده روزمره بسیار مناسب هستند.

همچنین بودن پشت گوشواره ای در این مدل سبب میشود نگران افتادن و گم شدنش نباشید. در ادامه چند نمونه از گوشواره طلاهای میخی شکل را می‌بینیم.

3522 1
گوشواره چسبان طرح گل و آویز مروارید
گوشواره میخی طرح نگین ریز کد E15275
قیمت گوشواره طلا میخی

همانطور که گفته شد گوشواره های میخی انتخاب بسیار مناسبی برای استفاده دائمی و روزانه بوده و از این رو ظرافت خاصی دارند.

این ظرافت به معنای کوچک بودن ابعاد و پایین بودن وزن و اجرت ساخت هر کدام از این گوشواره هاست. همین امر سبب شده قیمت بسیار مناسبی داشته باشند و برای استفاده شخصی و یا برای هدیه دادن تبدیل به گزینه قابل توجهی شوند.

به طور کلی می‌توان گفت بازه قیمت گوشواره طلا میخی از حدود یک میلیون تومان شروع شده و بنا به وزن و اجرت ساخت آن تا چند میلیون هم می‌رسد.

برای آگاهی از قیمت لحظه‌ای گوشواره میخی طلا روی لینک کلیک کنید.

گوشواره-های-میخی1
2. گوشواره حلقه ای طلا

گوشواره حلقه ای طلا از پر طرفدار ترین گوشواره ها بین خانم هاست و در هر سنی به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. از کودکان زیر یک سال تا خانم های بالای 60 سال. دلیل پر طرفدار بودن گوشواره های حلقه ای علاوه بر مدرن بودن، راحتی استفاده از آن در حالتی است حتی در خواب.

طراحان زیورآلات؛ اخیرا، گوشواره های حلقه ای را با تنوع بسیار بالایی طراحی می کنند. از جمله گوشواره های حلقه ای که بسیار ترند هستند را معرفی میکنیم:

1️⃣ گوشواره های حلقه ای آویز دار: این مدل گوشواره ها، حلقه هایی هستند که از آن ها طرح یا سنگی آویزان است.

گوشواره حلقه ای طلا با آویز ماه

2️⃣ گوشواره های حلقه ای گوی دار: گوشواره های حلقه ای هستند که یک یا چندین گوی از حلقه ی آنها رد شده و تلالو بسیار زیبایی به گوشواره می دهد.

گوشواره حلقه ای 15 گوی البرنادو سایز بزرگ کد E3875

3️⃣ گوشواره های حلقه ای طرح خاص: این مدل گوشواره ها دایره نیستند و طرح های بسیار خاص تری دارند.

گوشواره طلا حلقه ای طرح ستاره کد E16514
گوشواره طلا حلقه ای طرح مربع کد E16512
گوشواره حلقه ای طلا مینیمال مثلث کد E15866

4️⃣ گوشواره های حلقه ای مدل هاگی: گوشواره های هاگی از سری گوشواره های حلقه ای هستند حجم بیشتر و قطر کوچکتری دارند و روی گوش نمای بسیار زیبایی دارند.

هاگی
گوشواره حلقه ای چندضلعی سایز کوچک کد E14978

5️⃣ گوشواره حلقه ای ناپل یا دوتایی: گوشواره های ناپل از جمله گوشواره های ترند است که طراحی بسیار جدیدی دارد ، برای کسانی که عاشق گوشواره های پر هستند. ناپل ها علاوه بر طرح دایره ای، طرح های مثلث، مربعی و طرح های نامتقارن دیگری نیز دارند.

انواع گوشواره ناپل
ناپل

6️⃣ گوشواره های حلقه ای مدرن: این مدل گوشواره های حلقه بسیار جدید و خاص هستند و در عین حال وزن بالاتری نسبت به سایر گوشواره های حلقه ای دارند.

گوشواره حلقه ای آینه ای کد E15468
گوشواره حلقه ای حلزونی دو رو کد E15472
3. گوشواره طلا بخیه ای

گوشواره بخیه ای طلا از جدیدترین مدل های گوشواره است که شامل پلاک کوچک همراه با زنجیر است که انتهای زنجیر به مفتولی جوش داده شده. 

طول زنجیر ها معمولا 13 سانتی هستند. که از این گوشواره های بخیه ای می توانید در یک سوراخ؛ دو، سه یا حتی سوراخ های بالاتر گوش استفاده کنید.

تنوع پلاک های این گوشواره بسیار زیاد است و از پرطرفدار ترین مدل این گوشواره ها، گوشواره های بخیه ای طرح گوی است.

گوشواره طلا بخیه ای طرح گوی کد E5111
گوشواره طلا بخیه ای طرح پروانه کد E5865
گوشواره طلا بخیه ای طرح گندم کد E16236
4. گوشواره آویز طلا

گوشواره آویز طلا؛ گوشواره ایست که برای استفاده روزمره کمتر استفاده میشود و کاملا مناسب مجالس است. گوشواره های آویز اکثرا دارای قفل عصایی هستند و بعضا دارای قفل میخی هستند.

طرح و تنوع گوشواره های آویز بسیار بالاست و دست شما برای انتخاب گوشواره ای مناسب برای مجالس باز است.

گوشواره آویز کارتیه مات و تراش کد E16389
گوشواره طلا مدل آویز مربع چندتایی کد E16122
5. گوشواره طلا نوزادی

در فرهنگ ایرانی هنگامی که به دیدن نوزاد تازه به دنیا آمده‌ای میروند، اغلب یک تکه طلا به همراه می‌برند. باتوجه به عدم توانایی کودکان برای محافظت از آن طلا اغلب پیشنهاد میشود سکه یا نیم سکه یا سنجاق قفلی منقش به چشم زخم برده شود، اما اگر برای کودک خود یا نوزاد عزیزانتان به دنبال انواع گوشواره طلا نوزادی هستید با ما باشید.

گوشواره آویز کودک
گوشواره میخی طرح پروانه E17201
گوشواره حلقه ای ناپل دو رنگ سایز کوچک کد E6529
6. گوشواره ژاکت

یکی از انواع گوشواره طلا که با تماشای آن، غرق در جذابیتش خواهید شد؛ گوشواره ژاکت است. حتما با شنیدن نام آن، این سوال در ذهنتان شکل گرفته که منظور از گوشواره ژاکت چیست؟ در پاسخ باید گفت در این مدل گوشواره طلا، یک نگین میخی از جلو وارد سوراخ گوش شده و قسمت پشتی آن پایین لاله گوش قرار می گیرد. برای اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید.

گوشواره ژاکت
6. گوشواره کاف

بطور مثال نوع تقریبا جدیدی از گوشواره ها به بازار آمده‎اند که صرفا از دو طرف به نرمه گوش می چسبند و برای استفاده نیازی به سوراخ کردن ندارند.

چنین مدل‌هایی امکان استفاده از گوشواره و لذت بردن از زیبایی آن را به افرادی می‌دهند که هرگز گوششان را سوراخ نکرده‌اند و یا در اثر استفاده نکردن طولانی مدت از گوشواره، سوراخ گوششان کیپ شده است. این نوع از گوشواره طلا جدید cuff نام دارد که در پایین عکسش را می‌بینیم.

گوشواره کاف

هنگام استفاده از گوشواره cuff باید مراقب باشید که حتما اندازه باشند چون اگر به خوبی روی غضروف گوش قرار نگیرد، به سادگی گم می‌شود.

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم تفاوتی ندارد شما چه سبک و رنگی از گوشواره طلا را انتخاب می‌کنید، گوشواره ها به ساده ترین لباس‌ها زینت بخشیده و آنها را از حالت معمولی خارج می‌کنند.

بهتر است در کنار گوشواره طلا از گوشواره های استیل و نقره و غیره استفاده نشود. چراکه هرچقدر طرح زیبایی داشته باشند در برابر جلوه طلا، زیبایی خود را از دست می‌دهند. البته باید گفت متخصصان مد چندین سال است در تلاش هستند به ما نشان دهند، که لازم نیست حتما گوشواره ها ست باشند.

طرح انداخته شده روی گوش چپ و راست می‌توانند متفاوت باشند، در این زمینه از تنوع نهراسید و با امتحان کردن سبک های گوناگون، شیوه خود را دریابید. امید است این مقاله به انتخاب شما برای گوشواره مناسب کمک کرده باشد.

برای خرید طلا، مطابق با بودجه و سلیقه تان حتما با پشتیبانی ما در تماس باشید، مشاورین ما از ساعت 9 الی 21 پاسخگوی مستقیم سوالات شما خواهد بود. منتظرتان هستیم. 

ما را از طریق کانال های یوتیوب، پینترست، اینستاگرام و آپارات دنبال کنید و عضوی از مجموعه بزرگ زرطلا شوید. 

✨ وقتشه بدرخشی ✨

admin
دیدگاه کاربران
6 دیدگاه
  • علی 23 تیر 1402 / 2:53 بعد از ظهر

    سلام. خیلی دوست دارم گوشم. سوراخ کنم. ولی. پیش ما رسم‌ هست فقط. با سوزن. نخ. سوراخ میکنند. نمیدونم. چقدر. باید صبر کنم. نخ. تو گوش تحمل. کنم. برای. همین. موندم. چه. گنم. به نظرتون. چه. کنم .‌.،،،.

    • admin 24 تیر 1402 / 9:41 قبل از ظهر

      درود بر شما ما تخصصصی در رابطه با سوراخ کردن گوش نداریم. ولی امیدواریم از گوشواره انداختنتان لذت ببرید.

  • سمیرا 18 تیر 1402 / 11:03 قبل از ظهر

    همیشه عاشق مدل گوشواره های حلقه ای بودم. مخصوصا حلقه ای های آویز دار که الان خیلی مد شده

ارسال دیدگاه