چگونگی پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰

پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰

چگونگی پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰:

در این مقاله می ‌خواهیم در رابطه با پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰ توضیح دهیم. به طور کلی همواره افراد به دنبال این هستند که بدانند روند طلا به صورت صعودی یا به صورت نزولی می باشد. این روزها ما دچار تشویش های بسیار زیادی هستیم. چرا که ممکن است با نگه داشتن سرمایه های خود به صورت نقدی، یک روز به خود آییم و بدانیم که ارزش سرمایه نقدی ما به شدت کاهش پیدا کرده است به صورتی که حتی نمی ‌توان با آن یک وسیله ساده را خریداری نمود.

از این رو افراد سعی می‌ کنند که به پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰ بپردازند تا بتوانند در این میان از سرمایه های خود محافظت کنند و نگذارند که ارزش پولشان کاسته شود. سوال: قیمت طلا فردا چند میشود؟

یک معضل بزرگ است که در ذهن همگان وجود دارد. به طور کلی از مرداد سال ۱۳۹۹ تا مرداد امسال ما روند افزایش قیمت طلا را به صورت ۹ درصد، قیمت دلار به صورت ۲۰ درصد و مسکن را به صورت ۲۵ درصد داشته ایم. به این صورت افرادی که به سرمایه گذاری در بانک ها و به صورت پول نقد پرداخته اند، دچار ضرر زیادی شده اند. حال می خواهیم بدانیم که آیا روند قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

از ابتدای سال ۱۴۰۰ که حدودا ۵ ماه می گذرد، طلا بیش از ۶۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰

پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰ بعد از انتخابات ریاست جمهوری:

از آنجایی که پیش بینی می شد بعد از انتخابات ریاست جمهور، طلا قیمتی به شدت افزایشی داشته باشد اما ما شاهد افزایش چشمگیر قیمت طلا نبودیم. از این رو خواهیم دانست که پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰ به این صورت است که نظیر این پنج ماهه ی اول سال صعودی باشد. با این حال برخی از افراد اعتقاد دارند که در پنج ماه اول سال بیشتر این روند تغییر را در دو ماه گذشته داشتیم.

به همین صورت اگر این روند صعودی افزایش پیدا کند، باید پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰ را یک روند صعودی بدانیم. همچنین این روند باعث می‌ شود که قیمت دلار، مسکن و سایر وسایل دیگر نیز افزایش پیدا کند. جالب است بدانید که در دوماه اخیر با اینکه چند وقتی بود، بورس روندش نزولی شده بود اما ما روند صعودی نسبتاً ملایمی را تجربه کردیم.

پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰

با بررسی پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰ به صورت کلی در می یابیم که برخی از موارد نظیر واکسیناسیون می ‌توانند روی افزایش آن تاثیر داشته باشند. به این صورت که اگر کشور ها بتوانند این بیماری را کنترل کنند ما با افزایش قیمت طلا مواجه خواهیم شد.

پیش ‌بینی می ‌شود تا آخر سال ۱۴۰۰ قیمت طلا به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد اما برخی از افراد نیز اعتقاد دارند که تا پایان ۱۴۰۰ قیمت دلار به ۴۰ هزار تومان رسیده و ممکن است ما شاهد طلای گرمی دو میلیون تومان باشیم. با این حال نمی‌ توان تصمیم درستی برای سرمایه گذاری روی طلا گرفت. لذا باید بدانیم که پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰ هر چه که باشد ما یک روند صعودی را در پیش داریم.

مسلما این نمودار قیمت طلا تا پایان امسال به صورت صعودی خواهد بود اما اینکه شیب این نمودار ملایم باشد یا تند، بستگی به سیاست ‌های انقباضی خواهد داشت که حدس زدن آن ها کار بسیار دشواری است. همه اندیشمندان بر این باورند که تا پایان ۱۴۰۰ قیمت طلا رو به افزایش است.

پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰

بررسی استفاده از نمودار قیمت طلا در ۱ سال اخیر:

حال می خواهیم به بررسی نمودار قیمت طلا در یک سال اخیر بپردازیم. این نمودار بیانگر این است که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در مرداد ۱۳۹۹ برابر با نهصد و شصت و شش هزار تومان بوده، مهر ۱۳۹۹ یک تغییر ناگهانی به وجود آمده و ما قیمت هر گرم طلا را به مبلغ یک میلیون و دویست و سی و پنج هزار تومن داشتیم.

این در حالی است که با وجود افزایش های ناگهانی در نیمه ی ماه مهر این روند در آذر ماه کمی کاهش یافته و معادل یک میلیون و صد و بیست و نه هزار تومان شد. بهمن ماه ۱۳۹۹ مجددا قیمت طلا کاهش یافته و ما هر گرم طلا را به مبلغ حدود یک میلیون تومان می ‌توانستیم، خریداری کنیم. این روند تا اواخر خرداد ۱۴۰۰ روند چشمگیری نداشت اما بعد از خرداد ماه ۱۴۰۰ ما روند چشمگیری را تجربه کردیم. به این صورت که در مرداد ماه قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و صد هزار تومان رسید.

حال که در شهریور ماه ۱۴۰۰ هستیم، قیمت روز‌ طلا بین یک میلیون و صد و شصت تا یک میلیون و صد و هفتاد متغیر می باشد. اگرچه در روز های اخیر نسبتاً کاهش ۱۰ هزار تومانی را برای هر گرم تجربه کردیم اما مسلماً تا پایان سال ۱۴۰۰ طلا دچار افزایش ۲۰۰ هزار تومانی برای هر گرم خواهد بود.

پیش بینی قیمت طلا تا آخر سال ۱۴۰۰
admin
ارسال دیدگاه