معرفی جدیدترین انواع زنجیر طلا + اسم انواع زنجیر طلا

اسم انواع زنجیر طلا

انواع زنجیر طلا

داشتن یک زنجیر طلا زیبا در گردن شما، استایل و ظاهر شما را بسیار شیک می‌سازد. به دلیل تنوع زیاد و وجود گزینه‌های مختلف چه از نظر ضخامت و چه از نظر طول زنجیر طلا، مسلماً دشوار است که تصمیم بگیرید که پول خود را برای کدام زنجیر هزینه کنید؛ بنابراین ما قصد داریم در این مقاله به معرفی 17 مدل مختلف زنجیر طلا بپردازیم.

این مقاله هر آنچه را که باید برای داشتن یک انتخاب کامل بدانید، برای شما ارائه خواهد داد. از گذشته تا به امروز زنان از زنجیرهای طلا برای زیبا و برازنده ساختن خود استفاده می‌کردند. در همین بین زنجیرهای طلا از مواد مختلفی ساخته می‌شد.

در نتیجه تنوع در اندازه، نوع و سبک‌های مختلف این زنجیرها باعث می‌شود که یکی از این موارد که در ادامه این مقاله بیان خواهد شد جزء زنجیرهای طلا موردعلاقه شما قرار بگیرد. با معرفی مدلهای مختلف زنجیر طلا در زیر شما می‌توانید یا به‌تنهایی از این زنجیرها استفاده کنید و یا برخی از آن‌ها را با یک آویز بپوشید. این نوع زنجیرها در بین نوجوانان و جوانان طرفداران زیادی دارند.

انواع زنجیر طلا

انواع زنجیر از لحاظ جنس

  • – پلاتین یک گزینه‌ی بادوام، مقاوم و گران برای ساخت زنجیر است. از لحاظ ظاهری پلاتین بسیار شبیه به طلای سفید است. شما نمی‌توانید تفاوت این دو را از راه دور و گاهی اوقات از نزدیک تشخیص دهید.

 

  • – طلا یک فلز محبوب برای ساخت زنجیر است و هرچه به محبوبیت آن افزوده شود، قیمت آن نیز گران‌تر می‌شود. در بازار شما می‌توانید آن را با عیار 14 و 18 پیدا کنید. زنجیرهای طلا در رنگ‌های زرد، رزگلد و سفید ساخته می‌شوند. همچنین طلا یک فلز نرم و انعطاف‌پذیر است و به مراقبت خاصی احتیاج دارد. یک زنجیر طلا بهتر از سایر زنجیرهای ساخته‌شده از فلزات دیگر می‌درخشد.

 

  • – نقره یک فلز مقرون‌به‌صرفه برای ساخت زنجیر است و اغلب به‌عنوان جواهر برای ساخت زنجیر استفاده می‌شود. نقره استرلینگ که به اسم نقره 925 نیز شناخته می‌شود، نقره استاندارد جواهرسازی است که بیشتر زیورآلات از جنس نقره از این آلیاژ ساخته می‌شوند. مشکلی که در مورد زیورآلات نقره‌ای وجود دارد این است که آن‌ها پس از مدتی کدر می‌شوند و نیاز به تمیز کردن و یا به‌صورت مناسب نیاز به براق ساختن دارند.

 

  • – استفاده از تیتانیوم در ساخت زنجیر آن را سبک، بادوام و بسیار ارزان می‌سازد. ظاهر فلز تیتانیوم نقره‌ای تیره است و نیازی به مراقبت ندارد. همچنین جواهرات ساخته‌شده با این فلز خش پیدا نمی‌کنند.
  •  
زنجیرهای متفاوت

اسم انواع زنجیر طلای زنانه

1- معرفی زنجیر مارینر (Mariner chain)

این نوع حلقه زنجیر از زنجیرهایی که ملوانان برای کارهای دریایی خود استفاده می‌کنند، الهام گرفته شده است. این طرح از زنجیر شبیه به لنگرهای متصل شده به قایق است.

اگر شما عاشق دریا یا ساحل هستید، این نوع زنجیرها می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین در ساخت این زنجیرها از بیضی‌هایی استفاده شده است که توسط یک میله که از وسط هر بیضی می‌گذرد به هم متصل شده‌اند. این امر باعث پیوند قوی بین بیضی‌ها می‌شود بنابراین می‌توان زنجیرها را در عرض‌های مختلف ساخت.

زنجیر مارینر ضخیم‌تر در بین مردان محبوب‌تر است. این در حالی است که نمونه‌های نازک‌تر آن برای زنان محبوب‌تر هست. سبک سنتی این زنجیر مسطح است اما نسخه پف‌کرده مدرن‌تری نیز وجود دارد. این نوع زنجیر به‌عنوان گردنبند عالی است که به‌تنهایی پوشیده شود. همچنین در صورت پاره شدن زنجیر مارینر می‌توان آن را به‌راحتی تعمیر نمود.

زنجیر مارینر
زنجیر مارینر

2- معرفی زنجیر توپی (Ball chain)

به زنجیر توپی زنجیر مهره‌ای نیز می‌گویند. این نوع از زنجیر از یک سری از مهره‌ها تشکیل شده است که با اتصال به هم زنجیره‌ای ایجاد می‌کنند. در برخی از این نوع از زنجیرها، هر مهره به دیگری نزدیک است اما در برخی دیگر، یک فاصله بین آن‌ها وجود دارد. برای اتصال هر مهره به زنجیر از میله‌های فلزی استفاده می‌شود. زنجیرهای توپی وقتی به‌تنهایی پوشیده می‌شوند، زیبا به نظر نمی‌رسند. آن‌ها بهتر است با یک آویز یا یک شیء جانبی ترکیب شوند.

این نوع زنجیرها خیلی قوی نیستند و ممکن است بسیار راحت‌تر از آنچه انتظار می‌رود پاره شوند. اگر زنجیرهای توپی خراب شوند، تعمیر آن‌ها آسان نیست. بیشتر اوقات، این نوع زنجیرها از فلزات ارزان ساخته می‌شوند. توپ‌های روی این زنجیرهای مهره‌ای را می‌توان در اندازه‌های مختلف یافت. اندازه آن‌ها به میلی‌متر بیان می‌شود. زنجیر توپی اغلب با انواع آویزهای جانبی ارزان پوشیده می‌شود. همچنین رنگ این نوع زنجیرها اغلب نقره‌ای است.

زنجیر توپی
زنجیر توپی

3- معرفی زنجیر کورب (Curb chain)

زنجیر کورب از یک طراحی کلاسیک و جاودانه برخوردار است. این یک زنجیره اساسی است که از پیوندهایی ساخته شده است که همه یک اندازه هستند و به هم متصل شده‌اند. پیوندهای این زنجیر می‌توانند بیضی‌شکل یا گرد باشند. این پیوندها پس از اینکه به هم قفل شدند به‌صورت مسطح به نظر می‌آیند. در نگاه اول این زنجیر سنگین به نظر می‌آید. در نهایت به دلیل درشت بودن این نوع از زنجیرها، آن‌ها برای مردان جذاب هستند.

نسخه نازک‌تر زنجیرهای کورب نیز در دسترس است که توسط زنان به دلیل ظریف‌تر بودن آن مورداستفاده قرار می‌گیرد. پیوند این نوع زنجیر محکم و بادوام است بنابراین مراقبت از آن آسان است. در نتیجه، در صورت خراب شدن زنجیر کورب تعمیر آن نیز آسان است. یک زنجیر کورب می‌تواند به‌تنهایی یا با یک آویز استفاده شود. همچنین این نوع از زنجیر برای آویزهای سنگین و بزرگ ایده آل است. در ادامه این مقاله با انواع زنجیر بیشتری آشنا خواهید شد.

🔴 ما در ایران به این زنجیر میگیم کارتیه ! 🙂 برای مشاهده گردنبند کارتیه موجود در گالری روی لینک کلیک کنید.

زنجیر کورب
زنجیر کورب
گردنبند کارتیه

4- معرفی زنجیر کابل (Cable chain)

زنجیر کابل جزء دسته‌ زنجیرهای سبک اصلی محسوب می‌شود. این زنجیر تداعی‌گر زنجیرهای آهنی است که در گذشته برای زندانیان مورداستفاده قرار می‌گرفت. همچنین این زنجیر مانند زنجیرهایی است که برای لنگر انداختن کشتی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. زنجیر کابل توسط پیوندهای بیضی‌شکل ایجاد شده است که دقیقاً این پیوندها یکسان هستند و به یکدیگر متصل شده‌اند. حلقه‌های زنجیر را می‌توان صاف نمود. در نتیجه این زنجیر صاف به نظر می‌آید. همچنین پیوندهای گرد در این نوع زنجیرها، آن‌ها را به شکل سیم بافت درمی‌آورد.

زنجیرهای کابلی بادوام هستند و وقتی اتصالات آن‌ها به‌صورت جداگانه جوش داده شود به‌راحتی نمی‌شکنند. در غیر این صورت، پیوند آن‌ها به‌راحتی از هم جدا می‌شود. اگر پیوند این زنجیرها خراب شود یا بدشکل شود، تعمیر آن آسان است. این نوع زنجیر پیوندی را می‌توان به‌تنهایی پوشید اما ممکن است ساده به نظر برسد. بهتر است آن‌ها را با یک اکسسوری یا آویز پوشید.

🔴 زنجیرهای کابلی همان زنجیرهای پرفروشی هستند که در ابعاد بسیار ریز هم موجود هستند و ما اکثرا با پلاک آنها را تهیه میکنیم. که بهش میگیم فلامینگو .

برای مشاهده و خرید زنجیر فلامینگو طلا روی لینک کلیک کنید.

زنجیر کابلی
زنجیر کابلی
زنجیر طلا فلامینگو نازک و ریز سایز 40cm A

5- معرفی زنجیر طنابی (Rope chain)

زنجیر طنابی طلا یکی از رایج‌ترین زنجیرها در سراسر جهان است. این نوع زنجیر دارای قطعات یا پیوندهای فلزی است که در اطراف یکدیگر پیچیده شده‌اند تا ظاهری طناب مانند را القا کنند. همچنین این نوع زنجیر ظاهری بافت‌دار دارد و نحوه پیچاندن فلز آن به صورتی است که نور را منعکس می‌سازد و باعث می‌شود که براق به نظر برسد. علاوه بر این، این زنجیرها بادوام و محکم هستند. حتی اگر نوع باریک این زنجیر را ترجیح می‌دهید، این زنجیر می‌تواند برای مدت طولانی برای شما دوام بیاورد.

زنجیر طنابی به‌تنهایی یا همراه با یک آویز، زیبا به نظر می‌رسد. همچنین این نوع از زنجیر یک زنجیر گردنبند عالی و کامل است که می‌توانید از آن به‌عنوان بخشی از ست جواهرات خود استفاده کنید. درحالی‌که وقوع این امر بعید است که این نوع زنجیر بشکند اما اگر چنین اتفاقی افتاد، شما خود به‌تنهایی قادر به تعمیر آن نیستید باید آن را به تعمیرگاه طلا و جواهری ببرید.

زنجیر طنابی
زنجیر طنابی
زنجیر طلا طرح طنابی سایز ریز کد N2447

6- معرفی زنجیر جعبه ای (Box Chain)

زنجیرهای جعبه‌ای از حلقه‌های گرد و بیضی معمولی گردنبند فاصله می‌گیرند. همان‌طور که از نام این زنجیر پیداست، پیوندها در این زنجیر مربع شکل هستند و به‌گونه‌ای به هم متصل می‌شوند که شبیه یک جعبه شود. اتصال پیوندها به هم یک زنجیر پیوسته ایجاد می‌کند که به‌صورت صاف روان شده است. شکل جعبه‌ای زنجیر باعث می‌شود پایدارتر و بادوام‌تر شود. همچنین این نوع زنجیر را می‌توان در عرض‌های مختلف پیدا نمود. زنجیر جعبه‌ای یک سبک محبوب از زنجیر برای مردان و زنان است.

به‌طور معمول، نسخه‌های عریض‌تر زنجیر جعبه‌ای موردتوجه مردان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این زنجیرها را در طول‌های مختلف خریداری کرده و با لباستان ست کنید. استفاده از زنجیر جعبه‌ای به‌تنهایی عالی است اما می‌توان به همراه آن از یک آویز استفاده نیز نمود. آویزها روی زنجیر جعبه‌ای قرار می‌گیرند و به این ترتیب یک جفت عالی ایجاد می‌کنند. این نوع زنجیر مقاوم است اما ممکن است گاهی اوقات پاره نیز شود. اگر خراب شد، تعمیر آن آسان است. هنگامی‌که در زنجیر جعبه‌ای پیوندی شکسته شود می‌توان آن را از زنجیر بدون تأثیر بر ظاهر آن حذف نمود.

🔴 زنجیر مکعبی یا زنجیر جعبه ای، در ایران به نام زنجیر ونیزی معروف است. 

زنجیر ونیزی
زنجیر ونیزی
زنجیر طلا ونیزی 50 سانتی محکم کد N15185

7- معرفی زنجیر فیگارو (Figaro Chain)

زنجیر فیگارو طلا یکی دیگر از زنجیرهای کلاسیک است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند. تاریخچه استفاده از این زنجیر از ایتالیا سرچشمه گرفته است اما در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود.

این نوع زنجیر یک زنجیره ساده است که دارای طراحی منحصربه‌فردی هست و این طراحی آن را جذاب می‌سازد. زنجیرهای فیگارو شبیه به زنجیرهای کابلی هستند اما طراحی پیوند آن‌ها کمی تفاوت دارد. الگوی زنجیر فیگارو پیوند دو یا سه حلقه گرد و به دنبال آن پیوند یک حلقه بیضی‌شکل بلند است.

این پیوندها صاف هستند و می‌توانند به‌تنهایی یا با یک آویز استفاده شوند. زنجیر فیگارو را هم مردان و هم زنان می‌پوشند. این زنجیر قوی و بادوام است اما ممکن است بشکند. در این صورت، تعمیر آن بسیار آسان است اما پیوند آن را نمی‌توان حذف کرد زیرا الگو را مختل می‌سازد.

زنجیر فیگارو
زنجیر فیگارو
زنجیر طلا طرح فیگارو کد N6282

8- معرفی زنجیر ماری (Snake Chain)

زنجیر ماری طلا دارای طراحی منحصربه‌فردی است و نام خود را از نحوه انعطاف‌پذیری حرکت زنجیر گرفته است. این نام به این دلیل گرفته شده است که زنجیر حرکت مار را تقلید می‌سازد.این زنجیر دارای تعداد زیادی حلقه، صفحات یا نوارهای کوچک است که خیلی نزدیک به یکدیگر متصل شده‌اند و چشم غیرمسلح نمی‌تواند آن‌ها را ببیند.

این اتصال محکم و کیپ به زنجیر ظاهر براقی می‌بخشد. هیچ بافتی برای این زنجیر وجود ندارد بنابراین این زنجیر کاملاً صاف به نظر می‌رسد. اتصال محکم زنجیر آن را بسیار محکم می‌کند و احتمال شکستن آن کمتر می‌شود. زنجیر ماری را می‌توان به‌تنهایی یا با یک آویز پوشید. در هر صورت این زنجیر خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

🔴 زنجیر ماری را با زنجیر هرینگبون اشتباه نگیرید. زنجیر ماری به شکل مار بوده و حجم دارد ولی زنجیر هرینگبون یا زنجیر استخوان شاه ماهی کاملا تخت و صاف است.

زنجیر ماری
زنجیر ماری
گردنبند ماری

9- معرفی زنجیر گندمی (Wheat Chain)

زنجیر گندمی طلا به‌عنوان زنجیر Spiga نیز نامیده می‌شود. این زنجیر از پیوندهای بیضی‌شکلی برخوردار است که به هم پیچیده شده و شبیه طناب بافته‌ شده‌اند. طراحی این زنجیر یک زنجیر متقارن ایجاد می‌کند که پیوندها در همه جهت آن حرکت می‌کنند. این زنجیر دارای مقدار زیادی بافت است.

اغلب زنجیرهای گندمی شبیه ساقه‌های گندم هستند، از این رو نام آن‌ها را گرفته‌اند. طراحی مناسب به این زنجیر حس محکم و بادوامی می‌بخشد اما آن را نیز کمی سفت می‌سازد. زنجیر گندمی را می‌توان به‌تنهایی یا با آویز پوشید. این زنجیر دوام لازم را خواهد داشت اما در صورت پاره شدن آن، تعمیر آن آسان نیست.

زنجیر گندمی
زنجیر گندمی
زنجیر طلا طرح میرو

10- معرفی زنجیر ماهی (Herringbone Chain)

یک زنجیر ماهی یا زنجیر هرینگبون طلا از تعداد زیادی از قطعات صاف و نازک فلزی ایجاد شده است.

هر یک از قسمت‌های این زنجیر در وسط خم شده‌اند تا طرح ماهی را ایجاد کنند. در برخی از زنجیرها ممکن است شما مجبور شوید برای دیدن طرح آن به‌دقت به آن نگاه کنید.

این زنجیر توپر به نظر می‌رسد و انعطاف‌پذیری زیادی برای آن وجود ندارد. این زنجیر ماهی ظاهر مدرن و زیبایی دارد که برای استفاده در هرزمانی ایده آل است.

زن یا مرد می‌توانند از زنجیر ماهی استفاده کنند. پوشیدن این زنجیر به‌تنهایی عالی است اما به همراه یک آویز، ایده آل است.

بیشتر اوقات این زنجیر دارای یک بست خرچنگی برای افزایش دوام و استحکام آن است. زنجیر ماهی در عرض‌ها و طول‌های مختلفی وجود دارد.

زنجیر ماهی ظاهری جلا دارد که آن را هم برای مردان و هم برای زنان جذاب می‌سازد. اگر این زنجیر خراب شود، تعمیر آن آسان نیست.

این زنجیرها همچنین می‌توانند پیچ‌خورده و خم شوند که این امر بر ظاهر زنجیر تأثیر می‌گذارد.

🔴 اشتباها در گوگل فارسی زنجیرهای هرینگبون و ماری به زنجیر نفرتیتی معروف هستند. در اصل نفرتیتی پلاکی با شمایل نفرتیتی، همسر اصلی فرعون مصر است. 

زنجیر هرینگبون
زنجیر هرینگبون
زنجیر طلا هرینگبون

🔴 هرینگبون در واقع پترنی است مانند جزئیات زنجیر هرینگبون. 

هرینگبون
پترن هرینگبون

برای مطالعه بیشتر روی لینک کلیک کنید.

👈👈 هرینگبون چیست؟

11- معرفی زنجیر سنگاپور (Singapore Chain)

زنجیر سنگاپور شبیه زنجیری است که پیچ‌خورده است. این زنجیر از مجموعه‌ای از بخش‌ها ساخته شده است که پیچ‌خورده و بافته شده‌اند و سپس به هم متصل شدند.می‌توان بیان نمود که این نوع زنجیر یک گردنبند زنجیری بادوام و قوی است.

وقتی زنجیر سنگاپور را می‌کشید، مشاهده می‌کنید که چگونه بافت آن پیچ‌خورده‌ است. زنجیر سنگاپور به‌گونه‌ای حرکت می‌کند که انگار مایع است. بیشتر اوقات، مردم ترجیح می‌دهند از آویز روی این نوع زنجیر استفاده کنند.

این زنجیر از یک طراحی ساده برخوردار است و یک انتخاب محبوب برای کسانی است که از زنجیر استفاده می‌کنند. جذابیت این زنجیر در این است که می‌توان از آن به‌صورت روزمره استفاده کرد. این زنجیر جزء جواهرات سبک‌وزن بوده و پوشیدن آن راحت است. همچنین زنجیر سنگاپور می‌تواند یک زنجیر طلا، زنجیر فولادی یا هر نوع زنجیر دیگری باشد که شما ترجیح می‌دهید.

زنجیر سنگاپوری
زنجیر سنگاپوری

12- معرفی زنجیر رولو (Rollo Chain)

زنجیر رولو دارای یک سری پیوندهای گرد است که به هم متصل شده‌اند. هر پیوند 180 درجه چرخانده شده است تا ظاهری منحصربه‌فرد به این زنجیر ببخشد. طرح زنجیر رولو به زنجیر کابلی نزدیک است با این تفاوت که این پیوندها متقارن و گرد هستند.

قفل شدن پیوندهای این زنجیر به هم آن را به یک زنجیر قوی با ظاهری متفاوت تبدیل می‌سازد. زنجیر رولو در عرض و طول‌های مختلف موجود است. مردان نسبت به زنجیرهای ضخیم‌تر تمایل بیشتری دارند اما نسخه کوچک‌تر زنجیر رولو یک انتخاب محبوب برای زنان است.

این نوع زنجیر یک زنجیر قوی است که در صورت پاره شدن به‌راحتی تعمیر می‌شود. به نظر می‌رسد بهتر است زنجیر رولو را با یک آویز استفاده نمود. این زنجیر ظاهری منحصربه‌فرد دارد.

زنجیر رولو
زنجیر رولو

13- معرفی زنجیر امگا (Omega Chain)

یک زنجیر امگا شبیه به زنجیر ماهی است زیرا دارای بخش‌های فلزی است که صاف و متصل به هم هستند. این زنجیرها اغلب به‌عنوان چوکر استفاده می‌شوند و فوق‌العاده شیک هستند.

🔴 چوکر نوعی گردنبند هست که به دور گردن کیپ می‌شود.

زنجیر امگا معمولاً در طول 16 اینچ و 20 اینچ یافت می‌شود. بیشتر اوقات زنان از زنجیرهای امگا استفاده می‌کنند. این نوع زنجیرها معمولاً به‌تنهایی پوشیده می‌شوند اما می‌توان آن‌ها را با یک آویز پوشید. این آویزها باید کشویی باشند تا بتوانند آزادانه بر روی طرح خاص یک زنجیر امگا حرکت کنند.

زنجیرهای امگا می‌توانند پیچ بخورند و خم شوند اما بادوام‌ترین آن‌ها در صورت پیچ‌خوردگی ممکن است آسیب ببینند. شما نمی‌توانید با این زنجیر بخوابید زیرا پیچ‌خورده می‌شود. اگر زنجیر امگا آسیب ببیند ممکن است بتوان آن را ترمیم کرد. توانایی ترمیم زنجیر بستگی به میزان قابل‌توجه آسیب آن دارد. باید مراقب این نوع گردنبندهای زنجیری باشید.

زنجیرامگا
زنجیرامگا

14- معرفی زنجیر بیزانس (Byzantine Chain)

زنجیر بیزانس یک زنجیره پیچیده است. این زنجیر یکی از پیچیده‌ترین زنجیرهایی است که می‌توانید پیدا کنید. زنجیر بیزانس دارای پیوندهای بیضی‌شکل یا دایره‌ای است که در یک طرح چندبعدی به هم بافته شده‌اند.

همچنین زنجیر بیزانس دارای بافت بسیار زیادی است و پیوندهای آن در جهت متناوب چپ به راست تغییر می‌کند. در این زنجیر یک حلقه زنجیر از چهار حلقه دیگر عبور می‌کند. الگوی زنجیر بیزانس متمایز است و شبیه هیچ زنجیری نیست.

این نوع زنجیر یک زنجیر محکم و بادوام است. استفاده از این زنجیر با آویز زیبا به نظر نمی‌رسد و بهتر است به‌تنهایی استفاده شود. اگر این زنجیر خراب شد، نمی‌توانید آن را تعمیر کنید. شما باید برای تعمیر این زنجیر آن را به یک جواهرسازی ببرید. اگر شما به دنبال چیز جدیدی برای افزودن به ست جواهرات خود هستید، این زنجیر بهترین انتخاب برای شما است.

زنجیر بیزانس
زنجیر بیزانس

15- معرفی زنجیر سان مارکو (San Marco Chain)

زنجیر سان مارکو ظاهر متمایزی دارد. درحالی‌که این زنجیر چندان شناخته‌شده نیست، سبک منحصربه‌فرد آن برجسته است و به‌راحتی قابل‌تشخیص هست. این زنجیر به نظر می‌رسد شبیه یک دانه برنج است که به شکل گرد و بیضی‌شکل است. در زنجیر سان مارکو هر پیوند یک قطعه جداگانه است که با یک پین به هم متصل شده‌اند.

پیوندهای این گردنبند توخالی است. این پیوندها در بالا گرد و در قسمت پایین صاف هستند و به‌صورت مورب مرتب شده‌اند. این نوع زنجیر دارای یک سبک کلاسیک است که باعث می‌شود همه به شما نگاه کنند.

اگر می‌خواهید یک ست کامل از این زنجیر داشته باشید، دستبندهای متناسب نیز از این زنجیر وجود دارد. این زنجیر نباید به‌راحتی شکسته شود اما در صورت شکسته شدن با ابزارهای مناسب قابل تعمیر است.

زنجیر مارکو
زنجیر مارکو

قیمت یک زنجیر طلا بستگی به وزن آن دارد. برای اطلاع از قیمت زنجیرهای طلا نام‌برده شده در بالا بهتر است به این لینک زنجیر طلا مراجعه نمایید.

16- معرفی زنجیر گوچی (Gucci Chain)

فریب نام این زنجیر را نخورید. این توسط گوچی ساخته نشده است. گوچی جواهرات می‌سازد اما این زنجیر بخشی از مجموعه جواهرات او نیست.

زنجیر گوچی شبیه زنجیر لنگر است با این تفاوت که این حلقه‌ها گرد هستند و بیضی نیستند. هر پیوند در زنجیر گوچی دارای یک سوراخ گرد در دو طرف آن است و میله‌ای در وسط آن نیز قرار دارد.

هر پیوند به پیوند دیگر از هر دو طرف متصل می‌شود. هیچ سیم فلزی یا پینی وجود ندارد که پیوندها را به هم متصل کند زیرا آن‌ها به هم متصل هستند.

زنجیر گوچی یک نوع زنجیر محبوب است که می‌توان آن را به‌تنهایی یا با یک آویز استفاده نمود. زنجیرهای نازک‌تر این نوع با آویز بهتر به نظر می‌رسند.

زنجیر گوچی
زنجیر گوچی

17- معرفی زنجیر برش الماسی (Diamond Cut Chain)

آخرین زنجیری که به‌منظور معرفی 17 مدل مختلف زنجیر طلا در اینجا قصد بیان آن را داریم، زنجیر برش الماس است. درحالی‌که زنجیر برش الماس یک سبک زنجیر منحصربه‌فرد نیست اما شما می‌توانید زنجیرهایی را که برش الماسی دارند را به این صورت تهیه کنید. برش الماس به هیچ‌ وجه شامل الماس نمی‌شود بنابراین فریب نخورید.

این بدان معناست که این زنجیرها به‌صورت یک شیار بریده‌شده روی فلز معمولاً با اسکنه به وجود می‌آیند. این روش راهی است که به کمک آن می‌توانید جواهرات را درخشان کرده و بدون اینکه الماس به زنجیر اضافه کنید، بدرخشند. برخی از افراد از ظاهر زنجیر برش الماسی لذت می‌برند.

زنجیر برش الماسی
زنجیر برش الماسی

بهترین نوع زنجیر طلا

در بالا ما به چندین مدل مختلف زنجیر طلا اشاره نمودیم. اینکه برای شما کدام نوع مناسب است بستگی به نوع استفاده شما دارد.

✅ پرفروش ترین زنجیر های نازک؛ زنجیرهای کابلی یا فلامینگو هستند که علاوه بر قیمت مناسب که از 2 تومن شروع میشود و تا وزن های بالا ادامه دارد. 

✅ پرفروش ترین زنجیرهای ضخیم؛ زنجیر کورب یا همان زنجیرهای کارتیه هست که با اجرت مناسبی که دارد، طرفداران بسیاری دارد و عامه پسند است.

✅ محکم ترین و قوی ترین زنجیر طلا از لحاظ پاره نشدن و مقاومت؛ زنجیر های کارتیه کلاسیک که وزن بالایی دارند هستند.

❌ برخلاف چیزی که میپندارید زنجیرهای ونیزی، در صورت کشیده شدن می توانند به راحتی پاره شوند.

برای خرید طلا، مطابق با بودجه و سلیقه تان حتما با پشتیبانی ما در تماس باشید، مشاورین ما از ساعت 9 الی 21 پاسخگوی مستقیم سوالات شما خواهد بود. منتظرتان هستیم. 

ما را از طریق کانال های یوتیوب، پینترست، اینستاگرام و آپارات دنبال کنید و عضوی از مجموعه بزرگ زرطلا شوید. 

✨ وقتشه بدرخشی ✨

admin
دیدگاه کاربران
8 دیدگاه
ارسال دیدگاه