معرفی محبوب ترین زنجیرهای مردانه

گردنبند مردانه طلا

داشتن یک زنجیر طلا زیبا در گردن شما، استایل و ظاهر شما را بسیار شیک می‌سازد.

به دلیل تنوع زیاد و وجود گزینه‌های مختلف چه از نظر ضخامت و چه از نظر طول زنجیر طلا، مسلماً دشوار است که تصمیم بگیرید که پول خود را برای کدام زنجیر هزینه کنید؛ بنابراین ما قصد داریم در این مقاله به 16 تا از محبوب ترین زنجیرهای مردانه بپردازیم.

این مقاله هر آنچه را که باید برای داشتن یک انتخاب کامل بدانید، برای شما ارائه خواهد داد. از گذشته تا به امروز آقایان از زنجیرهای طلا برای شیک تر شدن خود استفاده می‌کردند.

در همین بین زنجیرهای طلا از مواد مختلفی ساخته می‌شد. در نتیجه تنوع در اندازه، نوع و سبک‌های مختلف این زنجیرها باعث می‌شود که یکی از این موارد که در ادامه این مقاله بیان خواهد شد جزء زنجیرهای طلا موردعلاقه شما قرار بگیرد.

زنجیر کوبایی

مطمئناً یکی از محبوب‌ترین مدل‌های گردنبند مردانه، زنجیره کوبایی ست که هرگز از مد نمی‌افتد. ویژگی متمایز یک زنجیره کوبایی، پیوندهای بیضی شکل به هم پیوسته و مسطح است.  این زنجیر که از حلقه‌های یکسان و اغلب بزرگ و سنگین ساخته شده است،می‌تواند انتخابی مردانه و محبوب باشد.

البته زنجیر ها می توانند از ضخیم و درشت برای کسانی که می خواهند گردنبندشان دیده شود، تا کوچک و سبک برای آقایانی که گردنبند ظریفتری را ترجیح می دهند، متغییر باشد.

☑️ نکته ❗️ زنجیر کوبایی در ایران به زنجیر کارتیه معروف است.

گردنبند کارتیه درشت
گردنبند کارتیه ظریف مردانه

زنجیر کابلی

یک زنجیر کابلی می‌تواند انتخابی مکرر برای استفاده به همراه پلاک ، باشد. همچنین می‌توان از آن برای ست کردن چندین زنجیر(مخصوصا زنجیر های درشت و چند رشته) استفاده کرد. یک زنجیر کابلی از حلقه‌های گرد یا بیضی شکل هم اندازه و متصل به هم ساخته می‌شود.

معمولاً زنجیره‌های کابلی مسطح را نیز می‌بینید، که در این‌ نوع  زنجیر ها پیوندها به جای اینکه از حلقه های گرد تشکیل شده باشند، به صورت صاف چکش شده‌اند. یکی از محبوب‌ترین و در دسترس‌ترین مدل‌های گردنبند مردانه، زنجیر کابلی ست، ممکن است جالب‌ترین مدل در این فهرست نباشد، اما یک گردنبند عالی و کابردی برای داشتن است.

گردنبند مردانه قلمدون

زنجیر مکعبی

زنجیر مکعبی یکی دیگر از زنجیر های کلاسیک و همه کاره و مردانه است.  یک زنجیره مکعبی از حلقه های مربعی ساخته شده است که به هم قفل شده اند و به کل زنجیره یک بعد چهار وجهی می بخشند. زنجیر های مکعبی یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین زنجیرها برای آقایان است زیرا در بسیاری از استایل ها ، شیک به نظر می‌رسد.

اگر این نوع زنجیر از مکعب های کوچک ساخته شده باشد برای استفاده به همراه پلاک بسیار مناسب است و اگر هم از مکعب های بزرگ و سنگین ساخته شده باشد، به تنهایی ظاهری زیبا دارد.

🔴 زنجیر مکعبی یا زنجیر جعبه ای، در ایران به نام زنجیر ونیزی معروف است. 

زنجیر طلا ونیزی 50 سانتی محکم کد N15185

زنجیر فیگارو

یک زنجیر فیگارو از نظر طراحی ساده است اما با استایل های مختلفی استفاده می‌شود.  ویژگی کلیدی زنجیر فیگارو، حلقه های بیضی شکل بزرگ آن است که با چندین حلقه کوچکتر گرد یا بیضی به هم متصل می شوند. این الگو در تمام زنجیر  تکرار می شود.به طور کلی  زنجیر فیگارو از حلقه های مسطح ساخته می شود.

🔴 زنجیر فیگارو جزو زنجیرهایی است که برای آقایان بسیار محبوب و مورد توجه است.

گردنبند فیگارو مردانه

زنجیر توپی

برای مردانی که بیشتر به لباس های مناسب خیابان و غیر رسمی فکر می کنند، یک زنجیر توپی یا زنجیر مهره ای ظاهری مدرن  دارد.بسیاری از مردان، در دوران جوانی خود از زنجیر های توپی به همراه پلاک استفاده کرده اند. نسخه بزرگ‌سال شما از مهره‌های گرد کوچک طلایی یا نقره‌ای ساخته شده است که مستقیماً به یکدیگر متصل شده‌اند یا با فاصله در کنار هم قرار گرفته‌اند.زنجیر های توپی به خوبی با یک پلاک ست می‌شوند.

زنجیر بیزانس

زنجیر بیزانس یکی از پیچیده ترین انواع زنجیر است. در واقع یک زنجیر طنابی فلزی پیچیده است. زنجیر بیزانس از ترکیب  حلقه‌های بیضی یا گرد به هم پیوسته تشکیل شده است.بر خلاف زنجیر مکعبی که در طول زنجیر یک الگوی یکنواخت را دنبال می‌کند، زنجیر بیزانس از یک الگوی پیچیده، فشرده و اما جذاب تشکیل شده است.زنجیر بیزانس بسیار خاص و منحصر فرد است.این نوع زنجیرنه تنها چشمگیر است، بلکه ست کردن و پوشیدن آن هم راحت است همچنین بافتی انعطاف پذیرو یکپارچه دارد.

زنجیر فرانکو

اگر دوست دارید استایل خود را از لباس‌های غیر رسمی خیابانی به لباس‌های مردانه کلاسیک تغییر دهید و زنجیری می‌خواهید که بتواند هر دو را انجام دهد، فرانکو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. زنجیر فرانکو مانند زنجیر کوبایی از حلقه‌های بیضی شکل به هم پیوسته ساخته شده است، اما به جای یک حلقه، این سبک زنجیر دارای چهار حلقه است که به شکل V بافته می‌شوند. این زنجیر چهار وجهی قابلیت خم شدن دارد و به سختی گره می خورد، علاوه بر این به دلیل ساختار متراکمش کاملا بادوام است.  فرانکو در هر ضخامتی عالی به نظر می رسد و به راحتی می تواند هر لباسی را کامل می‌کند.

زنجیر رولو

زنجیر رولو شبیه زنجیر کابلی ست با یک تفاوت کلیدی: از حلقه‌های گرد ساخته شده است نه بیضی. همچنین ظاهری سنگین‌تر و ضمختتر از زنجیر کابلی دارد، زیرا فضای کمتری بین پیوندها وجود دارد. زنجیر رولو معمولاً از حلقه‌های گرد ساخته می‌شود، نه چکش خورده.  این رشته از حلقه‌های گرد که نیز گاهی به آن زنجیره‌ی بلچر نیز می‌گویند تماما متقارن است. یک زنجیر رولو نازک با پلاک، زیبا به نظر می‌رسد در حالی که یک زنجیر رولو ضخیم به تنهایی عالی به نظر می رسد.

گردنبند مردانه رولو

زنجیر سنگاپوری

زنجیر سنگاپوری مانند یک زنجیره کوبایی پیچ خورده است که از حلقه‌های بیضی شکل به هم پیوسته و چکش خورده تشکیل شده است. زنجیر سنگاپوری ظاهری کاملا کلاسیک دارد و به دلیل طناب مانند بودنش نور را جذب کرده و به زیبایی بازتاب میکند.این نوع زنجیر ظریف به نظر می رسد اما در واقع بسیار قوی است، اگر به دنبال چیزی متفاوت برای آویزان کردن پلاکتان هستید، یک زنجیر سنگاپور انتخاب خوبی است.

نکته: اکثر زنجیرهای معرفی شده در بالا را خانم ها نیز میتوانند استفاده کنند و اسپرت هستند.

طول مناسب برای زنجیر چقدر است؟

برای اکثر مردان، یک زنجیر بین ۴۵ تا ۶۱ سانتیمتر بسته به عرض گردن و جایی که می‌خواهید روی سینه‌تان قرار گیرد، مناسب است. یک زنجیر ۵۰سانتیمتری به استخوان ترقوه بیشتر مردان برخورد می کند.  کمی بلند تر، در۵۵تا ۶۱ سانتیمتری کمی زیر استخوان ترقوه شما قرار می‌گیرد و اگر قصد دارید پلاک را روی زنجیر آویزان کنید، بسیار طول مناسبی ست.اگر می‌خواهید زنجیر بلندتری خریداری کنید که تا وسط سینه تان بیاید،مناسب ترین طول بین۶۶ تا۹۲ سانتیمتر است.یک زنجیر بلند تر ظاهر زیبایی دارد اما اگر می‌خواهید چندین زنجیر را با هم ست کنید انتخاب بسیار مناسبی ست. ترکیب زنجیر هایی با طول های مختلف ، احتمال گره خوردن آنها هنگام پوشیدن را کمتر می‌کند.

هنگام خرید زنجیر به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید یک زنجیر، یا در کل خرید گردنبند طلا باید سبک زندگی خود، استایل و نحوه ی لباس پوشیدن  و کیفیت مواد را در نظر بگیرید.

کدام زنجیر ها محکم و با دوام ترند؟

تمام زنجیرهای ساخته شده از فلزات با کیفیت مانند طلا، نقره و پلاتین مستحکم و ماندگار خواهند بود. به عنوان یک قاعده کلی، زنجیرهای سنگین ساخته شده با حلقه های پهن نسبت به زنجیر ظریف ساخته شده از حلقه های باریک بادوام تر خواهند بود. حتی زنجیرهای نازک نیز می توانند بسیار قوی باشند، به خصوص زمانی که طرح  پیچیده تری مانند زنجیر بیزانس، طنابی یا ماری باشند.

زنجیر صاف چیست؟

یک زنجیر صاف و مسطح ، زنجیری ست که حلقه های آن چکش کاری شده باشد. زنجیر های صاف مخصوصا برای مردان بسیار رایج است همانند زنجیرهای کوبایی، کابلی و ملوانی

جدا از زیبایی زنجیر های صاف، وقتی آن هارا بر گردن می‌اندازید کاملا احساس راحتی می‌کنید زیرا به زیبایی رو بدنتان قرار می‌گیرد.

تعمیر کدام یک از زنجیر ها آسانتر است؟

 جواهر سازان  ماهر قادر به تعمیر همه ی انواع زنجیر ها هستند.اما همانگونه که تصور میکنید هر چه ساختار زنجیر ساده تر باشد تعمیر یا تعویض قسمت شکسته ی آن آسانتر است. به عنوان مثال، زنجیر کابلی، مکعبی و فیگارو ساختار نسبتاً ساده ای دارند زیرا یک جواهرساز به سادگی می تواند پیوندهایی را که در آن شکسته شده است جدا کند.زنجیر های در هم پیچیده یا زنجیر هایی که چند پایه دارند نیازمند تعمیر اساسی تری هستند.

انواع زنجیرهای طلا کدامند؟

همه ی زنجیر ها به رنگ های طلایی وجود دارند اما اینکه از فلز طلا ساخته شده باشند در قیمت و کیفیت آنها تاثیر بسزایی دارد.

زنجیر طلای تو پر و ضخیم یا توخالی: آیا یکی بهتر از دیگری است؟

یک زنجیر طلای تو پر،قطعا زنجیری استاندارد و بادوام است. این دوام مطمئناً برای شما هزینه خواهد داشت، و اگر به زنجیره های ضخیم تر یا حلقه های بزرگتر علاقه دارید، پوشیدن آن نیز می تواند بسیار سنگین باشد.

زنجیر طلای تو خالی از حلقه های پهنتر و از جنس طلا ساخته شده اند و هنگام استفاده از آن ها احساس سبکتری نسبت به زنجیر های توپر دارید.زنجیر های تو خالی طلا بسیار مقرون به صرفه تر اند.

هم زنجیر های توپر و هم زنجیر های توخالی اگر از جنس طلا باشند، با دوام اند و زنگ نمی‌زنند. در حالت گلی زنجیر های تو پر محکم ترند اما زنجیر های تو خالی احساس راحتی و سبکی بیشتری به شما میدهند.

روکش طلا یا کاملا ساخته شده از طلا: تفاوت چیست؟

اگر بودجه لازم برای جواهرات ساخته شده از طلای خالص را ندارید، مطمئنا شما تنها نیستید و مطمئن باشید، همچنان می توانید یک زنجیر با کیفیت تهیه کنید. زنجیر روکش شده با طلا  دارای یک لایه ضخیم از طلا در خارج با هسته کوچک برنج یا فلز ارزانتر دیگری است.

از آنجایی که زنجیرهای پر شده از طلا دارای مقدار زیادی طلای واقعی هستند، کدر نمی‌شوند و درخشندگی واقعی خواهند داشت. گاهی اوقات زنجیرهایی را می‌بینید که بر روی آنها عبارت gold vermeil   نوشته شده است.

این زنجیرها حاوی درصد کمتری از طلای واقعی نسبت به زنجیرهای کاملا ساخته شده از طلا هستند، اما همچنان می توانند کیفیت بالایی داشته باشند و با مراقبت مناسب مدت طولانی دوام بیاورند.

از سوی دیگر، جواهرات با روکش طلا عمدتاً از برنج یا مس ساخته می‌شوند که روی آن  “آبکاری” بسیار نازک از طلا انجام شده است. با گذشت زمان و با سایش، روکش طلا شروع به از بین رفتن می کند و زنجیر کدر می شود.

عیار زنجیر طلا باید چقدر باشد؟

وقتی صحبت از طلا به میان می‌آید، عیار صرفاً معیاری از خالص بودن طلا ست.  طلای جامد 24 عیار، در حالی که خالص باشد، بسیار نرم است و به راحتی خم می شود.

به همین دلیل ما آن را با سایر فلزات قوی مخلوط می کنیم تا جواهراتی بسازیم که واقعاً قابل استفاده باشند.  بیشتر جواهرات از طلای 18 یا 14 عیار تهیه می شود. برای گردنبندهایی که قصد دارید هر روز بپوشید، اغلب توصیه می شود از طلای 14 عیار که بادوام تر است استفاده کنید.

گاهی اوقات، طلایی با عیار بالاتر رنگ زرد بیشتری دارد که ممکن است مورد علاقه شما باشد یا خیر. اگر به فلزاتی مانند نیکل حساسیت دارید، ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از تحریک، زنجیری را انتخاب کنید که حداقل 18 عیار باشد.

چه تعداد از این انواع زنجیر ها را می شناسید؟

ممکن از برخی از زنجیر ها رایج تر از دیگران باشند، و در حالی که انواع زیادی وجود دارد.

کدام نوع زنجیر را بیشتر می پسندید؟ پس از مطالعه ی این مقاله با چند نوع آن آشنا شدید.

امیدواریم به شما کمک کرده باشیم تا زنجیر مورد علاقه خود را بشناسید. 

و اگر به تازگی وارد کار جواهرات شده اید، حتما با انواع مختلف آن آشنا شوید.

admin
ارسال دیدگاه