داستان برند کارتیه

کارتیه

تلفظ صحیح برند معروف Cartier

برند Cartier با اکسنت بریتیش کارتیه خوانده میشود. (در اکسنت بریتیش R  در انتهای کلمات بیان نمیشود.)

برند Cartier ، با تلفظ کارتیه، صحیح تر است ولی به دلیل وجود r  در انتهای نامش،گاها، کارتیر نیز نوشته و سرچ میشود.

کالکشن های معروف کارتیه

1. Love Cartier 👇

دستبند عشق کارتیه

2. panthere-de-cartier 👇

22 کارتیه

3. trinity 👇

کارتیه

4. juste-un-clou 👇

دستبند کارتیه میخی

5. clash-de-cartier 👇

کارتیه 111

معرفی برند کارتیه

Cartier International SNC یا به طور ساده Cartier یک شرکت فرانسوی کالاهای لوکس است که به طراحی، تولید، توزیع و فروش جواهرات، کالاهای چرمی و ساعت می‌پردازد. این شرکت که توسط لویی فرانسوا کارتیه در پاریس در سال 1847 تأسیس شد، تا سال 1964 تحت کنترل خانواده باقی ماند. 

Cartier که توسط Louis-Francois Cartier در اواسط قرن نوزدهم فرانسه تأسیس شد، یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین خانه های جواهرات در جهان است که به دلیل تولید جواهرات گران قیمت با بالاترین کیفیت و ماهرانه ترین صنایع دستی شناخته شده است.

چه بخواهید یک دستبند از مجموعه نمادین Love Cartier، یک انگشتر از خط افسانه ای Juste un Clou یا یکی از قطعات Trinity آن بخرید، جواهرات Cartier یک سرمایه گذاری ارزشمند است. با جذابیت نماد وضعیت کارتیه و سودهای امیدوارکننده در فروش مجدد، مطمئناً چیزی را کشف خواهید کرد که دوستش خواهید داشت. 

گروهی از مشتریان این برند، جوانانی هستند که به پوشیدن جواهرات مارک دار و برند علاقه مند هستند.گروهی دیگر مصرف کنندگان اصیل هستند که از گذشته تاکنون به استفاده از این محصولات علاقه مند بوده اند.

فروشگاه برند کارتیه

تاریخچه پیدایش برند کارتیه

لوئیس فرانسوا کارتیه (Louis-François Cartier) برای اولین بار فعالیت خود را در زمینه ساخت زیورآلات و جواهرات در پاریس آغاز کرد. وی در کارگاهی تحت نظر استاد خود آدولف پیکارد به این کار مشغول بود. در سال 1847 لوئیس فرانسوا کارتیه کارگاه خود را به صورت مستقل راه اندازی کرد.

برند کارتیه (Cartier) در این سال شکل گرفت و این مجموعه توسط لوئیس فرانسوا بنا نهاده شد. لوئیس خالق بسیاری از طرح های مشهور این برند است. همچنین ساعت های مچی شیک the mystery clock و جواهرات Tutti Frutti که دارای طراحی ویژه شرقی بودند توسط این شخص طراحی شد.

پس از گذشت سال ها، در سال 1874 میلادی، اداره این مجموعه به پسر او آلفرد کارتیه (Alfred Cartier) سپرده شد. پس از آن برند کارتیه به صورت خانوادگی به فرزندان بعدی یعنی لوئیس (Louis)، پیر (Pierre) و ژاک (Jacques) سپرده شد و تمام تجربیات، شهرت، موفقیت و هنر این مجموعه نسل به نسل منتقل گردید.

این مجموعه تا سال 1964 به مدت چیزی حدود 110 سال توسط خانواده کارتیه اداره گشت. سرانجام در این سال، برند کارتیه توسط شرکت ریشمون خریداری شد. این شرکت صاحب برندهای مشهور دیگری از جمله piaget، Vacheron Constantin، Jaeger-Lecoultre، Van Cleef & Arpels، IW و Montblanc نیز بود.

فروشگاه برند کارتیه

بیشتر بخوانیم … برند تیفانی طلا

راز موفقیت و شهرت برند کارتیه

از مهم ترین موضوعاتی که منجر به شهرت بیش از پیش این برند شد، استفاده از طلای سفید یا پلاتین در ساخت جواهرات بود. این کار برای اولین بار در تاریخ صنعت جواهرسازی توسط آلفرد کارتیه انجام شد. طلای سفید دارای نقطه ذوب بالایی بوده و در قرن نوزدهم میلادی استفاده از آن در ساخت جواهر و زیورآلات کاری دشوار و انجام نشدنی بود.

اما در همان سال ها آلفرد کارتیه توانست از طلای سفید در ساخت زیورآلات استفاده کند. در سال 1874 میلادی اولین گردنبندی که ترکیبی از طلای سفید و الماس بود با طراحی فوق العاده او خلق شد. تا قبل از آن خانواده های سلطنتی از طلای سفید تنها در ساخت زنجیرهای ساعت و کارد و قاشق و چنگال غذاخوری استفاده می کردند. استفاده از طلای سفید نقطه اوج دیگری برای برند کارتیه بود که نام آن را در تاریخ ابدی کرد.

فروشگاه برند کارتیه

محصولات برند کارتیه

کارتیه سال ها در میان برندهای دیگر در سراسر جهان زبانزد بود و محصولات آن به شدت مورد توجه خانم ها، سلبریتی ها، افراد خاص، خاندان سلطنتی و اشراف قرار می گرفت. از معروف ترین محصولات این برند می توان به جواهرات دست ساز و ساعت های آن اشاره کرد.

در همان سال ها یکی از دوستان لوئیس کارتیه که خلبانی بازنشسته بود و از کیفیت ساعت های مچی به هنگام پرواز گله مند بود، به کمک او اقدام به طراحی و ساخت یک ساعت مچی تخت با قاب مربعی کرد. بدین صورت اولین ساعت از برند کارتیه در سال 1904 طراحی و ساخته شد. سه سال بعد، برند کارتیه تبدیل به صادر کننده بهترین ساعت های مچی به سراسر جهان شد و بار دیگر موفقیتی در زمینه ساخت زیورآلات به دست آورد.

ساعت های برند کارتیه از سال 1920 با حک کد چهار رقمی مخصوص در پشت آن ها تولید و به صورت انحصاری توسط شرکت ادوارد جاگر به سراسر جهان صادر شد. همچنین در سال 1923 کلکسیونی از جواهراتی از جنس نقره توسط این برند مشهور ارائه گردید. قیمت ارزان نقره در مقایسه با طلا منجر به استقبال بسیار زیاد افراد مختلف از قشرهای گوناگون از این کلکسیون شد.

از جمله معامله های بزرگی که در طول تاریخ در صنعت جواهرسازی انجام شده است می توان به معامله گردنبند دو رشته مروارید برند کارتیه با همسر یک میلیونر معروف آمریکایی یعنی مورتون پلنت (Morton Plant) اشاره کرد. پیر کارتیه در سال 1914 میلادی به ازای این گردنبند یک ساختمان شش طبقه به ارزش 1 میلیون دلار در خیابان پنجم نیویورک و 100 دلار پول نقد دریافت کرد. این اتفاق به شهرت دوباره این برند در سراسر جهان منجر شد.

1️⃣ زنجیر برند کارتیه: 

زنجیر کارتیه طلا یک اکسسوری برای تکمیل استایل است. در استایل مدرن هر جزء به تنهایی اهمیت و زیبایی خاص خود را دارا است. همین توجه به جزئیات سبب وسواس در انتخاب مناسب‌ترین اکسسوری برای تکمیل کردن استایل می‌شود. در ترندهای سال 2022 گردنبند‌های چند لایه بیشتر از همه به چشم می‌خورند. این استایل در گذشته محبوب بوده و امسال نیز دوباره مورد توجه قرار گرفته است، زنجیر کارتیه نازک و پهن یکی از قدرتمندترین بخش‌های این استایل محبوب است.

زنجیر برند کارتیه

2️⃣ گردنبند برند کارتیه: 

گردنبندهای کارتیه از حلقه یا حلقه های در هم تشکیل شده و علامت – در دایره آن المان گردنبند کارتیه است.

گردنبند برند کارتیه

بیشتر بدانیم …       برای مشاهده انواع مدل های گردنبند کارتیه روی لینک کلیک کنید.

3️⃣ دستبند برند کارتیه: 

دستبند Cartier LOVE یکی از نمادین ترین جواهرات جهان است. این النگو که نماد نهایی یک رابطه متعهد است، از دو قطعه تشکیل شده است که با استفاده از یک پیچ گوشتی کوچک کارتیه به هم متصل شده اند.

دستبند عشق کارتیه

بیشتر بدانیم …      انواع مختلف دستبند کارتیه

4️⃣ ساعت برند کارتیه: 

ساعت برند کارتیه

چگونه می توانم بفهمم کارتیه من واقعی است؟
ساعت خود را برگردانید و باید به جزئیات زیر توجه کنید:
لوگوی کارتیه
اعلامیه که ساعت ‘ساخت سوئیس’ است
کلمات ‘مقاوم در برابر آب’
شماره مدل چهار رقمی
یک شماره سریال هشت کاراکتری با دو حرف و شش رقم.

مشتریان برند کارتیه چه کسانی بودند؟

یکی از دلایل شهرت و موفقیت این برند مشتریان خاص آن در طول تاریخ بوده است. برادر زاده ناپلئون بناپارت، شاهزاده ماتیلد بناپارت و همسر ناپلئون سوم از مشتریان خاص و ثابت محصولات این برند بودند. این اتفاق به شهرت برند کارتیه در سال 1859 میلادی انجامید. پس از آن، خانواده های سلطنتی بسیاری در سراسر جهان به محصولات خاص و خارق العاده این برند علاقه مند شدند.

این برند مشهور توانست در سال 1904 میلادی نشان سلطنتی را از ادوراد هفتم پادشاه بریتانیا دریافت کند. وی پیش از این در سال 1902 میلادی کار طراحی و ساخت تاج های سلطنتی خود را برای برگزاری مراسم تاج گذاری سلطنتی به این مجموعه سپرده بود.

بعد از این افتخار، برند کارتیه همچنین توانست نشان سلطنتی دیگر خاندان سلطنتی را در سراسر جهان کسب کند. نشان خاندان سلطنتی کشور اسپانیا، یونان، صربستان، پرتغال، تایلند، آلبانی، مصر، روسیه و خاندان اولینز از جمله نشان هایی است که این مجموعه به داشتن آن ها مفتخر است. کیت میدلتون (the Duchess of Cambridge) شاهزاده کمبریج یکی از افرادی بود که همیشه ساعت برند کارتیه را به دست داشت.

برند کارتیه

پایان سلطنت خانوادگی برند کارتیه بر جهان

سرانجام پس از مرگ آخرین بازمانده خانواده کارتیه یعنی پیر کارتیه در سال 1946 کلیه نمایندگی های این مجموعه در آمریکا به فروش رسید و توسط شرکت ریشمون خریداری شد.

امروزه بعد از گذشت چیزی حدود 170 سال از تأسیس برند کارتیه، این مجموعه به یکی از شرکت های معروف ریشمون تبدیل شده است و در 125 کشور جهان بیشتر از دویست فروشگاه فعال دارد. لازم به ذکر است که دفتر مرکزی این مجموعه همچنان در پاریس قرار دارد. داستان موفقیت این برند داستان سال ها تلاش برای ایستادن در قله موفقیت در دنیای مد و جواهرات است.

 

محصولات این برند تنها به صنعت جواهرسازی، زیورآلات و ساعت های لوکس مچی ختم نشد و امروزه محصولات چرمی، انواع خودکار، انواع شال و روسری و ادکلن توسط این مجموعه تولید شده و در سراسر جهان عرضه می شود. ادکلن های زنانه Must de Cartier  و مردانه Santos de Cartier برای اولین بار در سال 1981 توسط برند کارتیه تولید شدند.

کارتیه از معدود برندهایی بود که به تولید زیورآلات و محصولات مردانه به صورت حرفه ای نگاه کرد و امروزه محصولات مختلفی از جمله ساعت مچی، ادکلن، دستبند، گردنبند، حلقه و ست انگشتر و دستبند چرم و طلای مردانه کارتیه به صورت ویژه برای آقایان طراحی و تولید می شود.  

اشاره به آثار معروف برند کارتیه

حتماً تا به حال با آثاری از این برند روبرو شده اید که به نام کارتیه مشهور هستند. به طور مثال پلنگ یکی از نمادهای برند کارتیه است. این داستان از زمانی شروع شد که در سال 1917 میلادی لوئیس کارتیه یک جا سیگاری با نماد پلنگ به دوست صمیمی خود جیمی توئیست هدیه داد.

جیمی بعد از مدتی به یکی از طراحان فعال در این برند تبدیل شد و از آن هدیه برای طراحی کارهای خود الهام گرفت. انگشترهایی با نماد پلنگ از جمله طرح های ارائه شده توسط او بود که هنوز هم از آنها استفاده می شود.

سنجاق سینه با نماد پلنگ نیز از جمله محصولات مورد علاقه والیس سیمپسون بود که در سال 1949 سفارش ساخت آن را به برند کارتیه داد تا از یاقوت و الماس ساخته شود. پلنگ نمادی از شکوه و اشرافیت در این برند است.

برند کارتیه

همچنین برخی از طرح های این برند تنها یک بار اجرا شده و برای افراد خاصی در طول تاریخ بوده است. این اتفاق از زمان آشنایی چارلز فردریک با بنیان گذار برند کارتیه به وقوع پیوست. وی برگزار کننده نمایشگاه های اشرافی در پاریس بود. پس از این آشنایی، میان این دو خانواده وصلت هایی صورت گرفت که منجر به نزدیکی بیشتر آن ها و مطرح شدن محصولات برند کارتیه در میان خانواده های اشرافی شد.

به طور مثال ماریا فلکس بازیگر مکزیکی بود که در سال 1975 گردنبندی با طرح کروکودیل سفارش داد که توسط برند کارتیه ساخته شد. در ساخت این گردنبند از طلای زرد، سنگ های زمرد و الماس زرد استفاده شده است.

یکی دیگر از آثار ماندگار برند کارتیه گردنبند بیب آمیتیس دوشس ویندسور است. او در آن زمان گردنبندی با 27 سنگ آمیتیست بنفش، الماس و فیروز به برند کارتیه سفارش داد. از دیگر آثار ماندگار سلطنتی این برند تاج و گردنبند ملکه مری انگلیس است که توسط پیر کارتیه طراحی و ساخته شد. در طراحی آن ها از مرواریدهای اصل و الماس هایی به شکل مربع استفاده شده است.

گردنبندهای کلکسیون Tutti Frutti که در ساخت آنها از طرح های هندی و آسیای شرقی الهام گرفته شده است از جمله جواهراتی بود که توسط خواننده مشهور Daisy Fellows به این برند سفارش داده شد. در ساخت این گردنبند از یاقوت، زمرد و الماس به وفور استفاده شده است.

در طول تاریخ مشاهیر بسیاری از محصولات برند کارتیه استفاده کرده اند. شاهزاده رِنی سوم در ازدواج با گریس کلی که یکی از هنرپیشگان مطرح و زیبای هالیوود بود به برند کارتیه سفارش ساخت یک حلقه الماس 10 قیراطی را داد.

برند کارتیه

سلبریتی های علاقه مند به محصولات برند کارتیه

در این میان سلبریتی های بسیاری از زیورآلات، گوشواره ها و دستبندهای الماس برند کارتیه استفاده کرده و در موفقیت و شهرت آن نقش بسزایی داشتند. جودی فاستر بازیگری با 50 سال سابقه بازیگری است که در سال 2016 میلادی با جواهرات برند کارتیه در مراسم اکران فیلم هیولای پول حضور پیدا کرد و توجه بسیاری از افراد و سلبریتی های دیگر را به زیورآلات این برند جلب کرد.  

کیت میدلتون، کریس جنر و سوفیا ورگارا نیز از جمله مشاهیری هستند که به استفاده از ساعت های تولید شده توسط این برند مشهور علاقه مند بودند. ریحانا یکی از معروف ترین خوانندگان و هنرمندان موسیقی است که از ساعت کارتیه و جواهرات این برند در ویدیو های تبلیغاتی خود استفاده می کند. گلشیفته فراهانی نیز یکی از بازیگران ایرانی است که در سال های اخیر در معرفی کالکشن جدید این برند حضور یافته است.

صنعت جواهرسازی در سال های اخیر و با ورود به دنیای مد و فشن توسعه بسیاری یافته است. برندهای بسیاری از جمله برند کارتیه ، برند تیفانی، برند پاندورا، دیور، لوئیس ویتون، هرمس و دیوید یورمن به صورت حرفه ای در این صنعت مشغول به فعالیت هستند و بخش بزرگی از رشد این صنعت مدیون این برند ها است.

این کمپانی ها به شدت با یکدیگر در حال رقابت بوده و در این راستا هر روزه در حال طراحی و ارائه طرح های به روز و مطابق با سلیقه جوانان هستند.این برند با بهره گیری از بهترین طراحان در زمینه ساخت زیورآلات و جواهرات در تلاش است که برتری خود را در این زمینه همچنان حفظ کند.

برای خرید طلا، مطابق با بودجه و سلیقه تان حتما با پشتیبانی ما در تماس باشید، مشاورین ما از ساعت 9 الی 21 پاسخگوی مستقیم سوالات شما خواهد بود. منتظرتان هستیم. 

ما را از طریق کانال های یوتیوب، پینترست، اینستاگرام و آپارات دنبال کنید و عضوی از مجموعه بزرگ زرطلا شوید. 

✨ وقتشه بدرخشی ✨

admin
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
ارسال دیدگاه